מרי קסלר לופו - משחיקה לתשוקה מקצועית לאנשי טיפול
"אנו מפתחים את עצמינו על מנת לעזור אחרים, אך אנו גם עוזרים לאחרים על מנת לפתח את עצמינו"                                                                                                                    Pema Chodro
"אנו מפתחים את עצמינו על מנת לעזור אחרים, אך אנו גם עוזרים לאחרים על מנת לפתח את עצמינו"                                                   Pema Chodro

הכשרות | ארגונים - משחיקה לתשוקה מקצועית לאנשי טיפול


 

"כשאתם אומרים שאין לכם זמן לשפר את המחשבות ואת החיים, כאילו אמרתם שאין לכם זמן לעצור ולמלא דלק משום שאתם עסוקים בנהיגה"
רובין שארמה
בהיותכם נציגי ארגון, העוסק בתחומי הטיפול והסיוע, התהליך הזה יתרום  לתפקוד מערכתי אפקטיבי יותר, תוך כדי השקעה בעובד - בעל התפקיד.

ידוע, שכאשר יש לאנשי מקצוע טכניקות יעילות לניהול עצמי, יחסים בינאישיים מספקים ותמיכה ארגונית נאותה- הם משגשגים בעבודתם. כתוצאה מכך, ארגונים כאלה מתחזקים ומשרתים בצרוה יעילה יותר את הלקוחות שלהם

היקפים של שחיקה מקצועית באנשי מקצועות הטיפול מוערכים במחקרים סביב 50 % בשלב זה או אחר של הקריירה.                                                                                                                                       ישנם תסמינים מגוונים לשחיקה- מהמצב הקליני המחייב טיפול מקצועי לתסמינים פיזיים ונפשיים קלים יותר. כל מצב של שחיקה מקצועית פוגע בתפקוד האדם בארגון ומושלך על תוצאות הטיפול ומערכת היחסים המתפתחת עם המטופל.

בואו נעשה יחד טיפול מונע!

בסיום התהליך העובדים בארגון יתקדמו ב 3 מישורים:


PRO – קיצרו של PROFESSIONAL (מקצועיות)

- PRODUCTIVITY
  - העובדים יהיו יעילים במקסום הפוטנציאל המקצועי שלהם על ידי רתימת משאבים אישיים וכלים מעשיים לניהול עצמי

- PROACTIVITY  - העובדים יהיו בעלי מוטיבציה גבוהה להשקיע בתפקידם ולפעול מתוך אותה תשוקה שהביאה אותם למקצוע

- PROGRESSIVITY  -  העובדים יהיו מגויסים למען חזון הארגון ומחויבים לעמידה ביעדים ארגוניים

בכך יצאו נשכרים כולם:

העובד (המטפל) חווה את עצמו משמעותי, עוצמתי ובעל ערך. מביא עצמו לביטוי ומגשים את עצמו
המטופל (הלקוח)  מקבל טיפול ראוי מבעלי מקצוע מקצועיים ומביע שביעות רצון
המערכת (הארגון) ממלאה את ייעודה במינימום השקעה ומקסימום תפוקה/תועלת

לתיאום פגישה ולקבלת פרטים נוספים אנא צרו קשר
שירותים מוצעים


במגוון הדרכים:

למשל- הרצאה/קורס/סדנא חווייתיים ומשימתיים שמלמדים את בעלי המקצוע כלים השאולים מעולם האימון, הניהול והטיפולים השונים למניעת שחיקה וניהול עצמי תוך ביטוי והגשמה עצמית.
- איך לזהות יכולות שעשויות לקדם את הארגון והמטפל בו זמנית?
- איך לסנכרן יעדים ומטרות אישיים וארגוניים?
- איך משמרים מוטיבציה לאורך זמן?
- איך מפתחים גישה מעצימה, חיובית ואפקטיבית לשרותיות פנים ארגונית ולקשר עם המטופלים?

תכנים עיקריים
- זהות מקצועית ותפיסת תפקיד
- הגדרות וגבולות
- הבנות, הסכמות והיבטים סמויים של תקשורת ויחסים
- דינמיקה של שחיקה, לחץ ודחק בעבודה
- מוטיבציה ומנהיגות
- ניתוח מצבים מורכבים
- הצבת יעדים והשגתם
- ניהול סמכות והתמודדות עם התנגדויות, תוקפנות וקונפליקטים
- תהליכי עבודה אפקטיביים
- ויסות וניהול רגשות
- עבודת צוות ומחויבות מקצועית



לתיאום פגישה ולקבלת פרטים נוספים אנא צרו קשר
על המודל המשולש לארגונים

 

על תסמיני השחיקה- תקרא בהמשך העמוד

PREVENTIVE - בואו יחד נעשה טיפול מונע!
על ידי מודל משולש:


מתוך אותו פער שתואר לעיל בין הלחץ המערכתי לבין רצון להיות איש מקצוע מן השורה הראשונה, המהות של המערכת המשולשת ארגון  - מטפל  - מטופל , לוקה בתסמונות של שחיקה, חסך ומתח. מעגל השחיקה הולך ומתעצם.

הדרך המתבקשת למקסם את המשאב האנושי במערכת היא טיפול במטפל.

בעבודה איתי ניגע בליבה של העניין – באותה תשוקה שהניעה אותו לבחור במקצוע. אותה תשוקה שמבקשת לחזור לביטוי מלא שעם העומס הלך ונשחק.

אותה ליבה שאם משיגים בה הרמוניה מקשרת בין האישי, המקצועי והמערכתי ניתן לתמוך במטפל בעשייה איכותית לאורך זמן וגם בתנאים מקדמי שחיקה.

אם ניתן למטפל אפשרות לסטות רגע מהדרך ולמלא מצברים, להחזיר את האיזון בין חייו האישיים והמקצועיים במסגרת תפקידו במערכת, הוא עשוי לרכוש כלים שישרתו לטווח הארוך הן אותו והן את המערכת בה הוא עובד. באופן זה הוא יכול, בכל רגע נתון של חייו המקצועיים להביא עצמו חזרה לשליחותו ולייעודו בתפקיד, למלא את תפקידו מתוך ובתוך נוכחות מלאה הקושרת את האישי, המקצועי והמערכתי.

מכאן, קצרה הדרך להחזיר את המטפל למלוא עוצמתו, לתת בידיו כלים למנע שחיקה עתידית, להעצים את תפקידו באיכויות וסגולות, משאבים פנימיים ואהבה לתפקיד ולמקצוע.

נגענו בליבה. טיפלנו במקור
.

  




לתיאום פגישה ולקבלת פרטים נוספים אנא צרו קשר

 
תסמיני שחיקה אפשריים


קיימת קשת רחבה של התסמינים האישיים של שחיקה:

נטייה להאשמות ולשיפוטיות, רגשות מודחקים,  בידוד, אדישות, עצבות, שימוש בחומרים ממכרים, התנהגויות כפייתיות , הזנחה חיצונית, מחלות גופניות כרוניות כגון בעיות במערכת העיכול והצטננויות חוזרות,  קושי להתרכז, עייפות פיזית קבועה, הכחשה של הבעיות ועוד.


תסמינים ארגוניים של שחיקה גבוהה בקרב העובדים כוללים:

• היעדרות גבוהה
• שינויים ביחסי עמיתים לעבודה
• חוסר גיבוש צוותי
• רצון למרוד ולבקר
• התפרצויות של התנהגויות אגרסיביות בקרב צוות
• חוסר היכולת של הצוות לבצע מטלות ומשימות
• חוסר יכולת של הצוות לעמוד בלוחות זמנים וביעדים
• חוסר גמישות והתנגדות לשינויים ארגוניים
• עוינות לעבר דרג ניהולי
• חוסר יוזמה
• חוסר יכולת של הצוות להאמין בשיפור אפשרי וחוסר חזון לעתיד
מה יצא לכם מזה?